5 Eylül 2016 Pazartesi

ORHUN ABİDELERİ YAZILARI, Bilge Kağan Abideleri (720-735)

ORHUN ABİDELERİ YAZILARI

Ben Tanrı gibi gökte doğmuş, Türk Bilge Kağan. Şimdi tahtıma oturdum! Sözlerimi sonuna kadar işit: Bütün küçük kardeşlerim, yeğenlerim, oğullarım, bütün soyum, milletim!..

…İleri gün doğusuna, Batı’da gün batısına, kuzeyde gece ortasına doğru, içindeki milletler hep bana tabidir. Ötüken Ormanlarında yabancı hükümdar yoktur. Yurdu idare edecek yer Ötüken Ormanlarıdır.

Türk Oğuz beyleri, milleti, işitin! Üstte gök basmasa, altta yer delinmese, Türk Milleti ilini, töreni kim bozabilir?.. Türk milleti kendine dön!.. Bu zamana oturan Türk Beyleri, Türk Milleti olarak mı yanılacaksınız?

…Türk Milleti için gece uyumadım, gündüz oturmadım, ölesiye bitesiye çalıştım!.. Tanrım yardım ettiği, bahtım yâr olduğu için ölecek milleti dirilttim. Giyimsiz milleti giyimli, yoksul milleti zengin kıldım. Az milleti çok ettim. Başka kağanlı, başka ülkeliden üstün kıldım.
Ey Türk Milleti! Bu sözümde yalan var mı?!.

                                                                Bilge Kağan Abideleri (720-735)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder